Rakennuskonservaattorit

Rakennuskonservaattorin työn kohteena ovat puurakennukset, puurakenteet ja rakenteiden osat, sekä ulkomuseo-alueet ja perinnemaisemiin liittyvät rakennusryhmät.  Konservointimenetelmä voi olla esimerkiksi rakenteisiin liittyvien ongelmien ratkaiseminen, rakenteiden vahvistaminen, vaurioituneiden osien korvaaminen, kuten lahonneiden puuosien vaihtaminen ja heikentyneiden muurauslaastien vahvistaminen tai vaihtaminen. Työnkuvaan kuuluvat myös erilaisten vaurioita ennaltaehkäisevien suunnitelmien teko, kuten sadeveden valumisen suunnittelu, Rakennuskonservaattori voi myös selvittää ajan mittaan rakennukselle tehtyjä muutostöitä ja neuvoa vanhan talon kunnossapidossa.

Katariina Ruuska-Jauhijärvi, Rakennuskonservaattori YAMK, Asbesti- ja haitta-aineasiantuntija VTT-C-23003-33-17
Insinööritoimisto Lauri Mehto Oy
katariina.ruuska-jauhijarvi(at)laurimehto.fi
Abraham Wetterin tie 4
Toimistomme osaamiseen kuuluu perinteisen rakennesuunnittelun lisäksi erityisesti julkisivusaneerauksiin liittyvät kuntotutkimukset ja korjaussuunnitelmat. Lisäksi tarjoamme arkkitehtisuunnittelua, rakennuttamista, valvontaa, laadunvalvontakokeita sekä rakennuskonservaattorien palveluita tilaajan tarpeiden mukaisesti. Meillä on kokemusta myös suojelukohteiden asbesti- ja haitta-ainekartoituksista.

Wilma Patomäki, konservaattori (AMK) Perinnerakentamisenkeskus Antiikkiverstas
www.antiikkiverstas.com
info(at)antiikkiverstas.com
Rikalantie 74
24800 Halikko
044 988 8304, 044 988 8277
Antiikkiverstaan kokemus Restaurointi-ja Konservointitöistä v.1990on auttanut kehittämään Perinnerakentamisenkeskuksemme tuotteet hengittäviin ja ekologisiin materiaaleihin rakenteissa kuin pintakäsittelyissä. Konservaattoriltamme voi tilata väritutkimuksia rakennuksista, interiööreistä sekä huonekaluista- Rikalanmäeltä Salosta.