Paperikonservaattorit

Paperikonservaattori työskentelee paperipohjaisten esineiden säilyttämiseksi. Esimerkiksi kartat, kirjat, käsikirjoitukset, piirustukset, grafiikanvedokset, valokuvat, painotuotteet, tapetit ja erilaiset muut paperipohjaiset taideteokset ja dokumentit kuuluvat paperikonservaattorin erikoistumisalaan. Ammattitaitoinen paperikonservaattori hallitse kullekin materiaalille sopivat paikkaus- ja puhdistusmenetelmät sekä pystyy vaikuttamaan hidastavasti jo alkaneeseen vaurioitumiseen. Herkemmille paperi- ja filmimateriaaleille tärkeintä on taata oikeanlaiset suojamateriaalit ja säilytysolosuhteet, jotta esineet saadaan säilymään myös tuleville polville.

Anna Aaltonen
MH-Keskus Oy (Museoiden Hankintakeskus, Paperikonservointi A. Aaltonen)
www.museoidenhankintakeskus.fi
info(at)museoidenhankintakeskus.fi
Sorvaajankatu 9A
(vierailut sopimuksesta)
Museoiden Hankintakeskuksen yhteydessä toimiva Paperikonservointi A. Aaltonen tarjoaa laadukkaat konservointipalvelut sekä näyttelytarkastukset, kuntokartoitukset ja alan konsultoinnin. Työhuone sijaitsee. Helsingin Herttoniemessä. Meiltä myös arkistointi-, konservointi- ja suojamateriaalit.

Tina Lindgren
Konservointi Arkki Ky
www.paperikonservointi-papperskonserveringen.fi ja www.facebook.com/KonservointiArkki/
arkki(at)suomiforum.com
Porintie 2 E 65
Teemme paperikonservoinnin lisäksi kokoelmien kustannusarvioita, konsultoimme paperikonservointiin liittyvissä kysymyksissä ja ongelmissa sekä tarkastamme tulevat ja lähtevät näyttelyt. Uutuutena meillä on erikoiskokoisen paperiaineiston pystysäilytys- ja kuljetussalkku. Olemme Helsingin Munkkivuoressa.

Päivi Ukkonen
Paperikonservointi P.Ukkonen
www.paperikonservointi.fi
paivi.ukkonen(at)paperikonservointi.fi
Teen paperipohjaisten esineiden ja taideteosten konservointia, kokoelma- ja kuntoinventointeja, näyttelytarkastuksia sekä säilytystiloihin ja niiden olosuhteisiin liittyvää neuvontaa.