Paperikonservaattorit

Paperikonservaattori työskentelee paperipohjaisten esineiden säilyttämiseksi. Esimerkiksi kartat, kirjat, käsikirjoitukset, piirustukset, grafiikanvedokset, valokuvat, painotuotteet, tapetit ja erilaiset muut paperipohjaiset taideteokset ja dokumentit kuuluvat paperikonservaattorin erikoistumisalaan. Ammattitaitoinen paperikonservaattori hallitse kullekin materiaalille sopivat paikkaus- ja puhdistusmenetelmät sekä pystyy vaikuttamaan hidastavasti jo alkaneeseen vaurioitumiseen. Herkemmille paperi- ja filmimateriaaleille tärkeintä on taata oikeanlaiset suojamateriaalit ja säilytysolosuhteet, jotta esineet saadaan säilymään myös tuleville polville.

Anna Aaltonen
MH-Keskus Oy (Museoiden Hankintakeskus, Paperikonservointi A. Aaltonen)
www.museoidenhankintakeskus.fi
info@museoidenhankintakeskus.fi
Sorvaajankatu 9A
(vierailut sopimuksesta)
Museoiden Hankintakeskuksen yhteydessä toimiva Paperikonservointi A. Aaltonen tarjoaa laadukkaat konservointipalvelut sekä näyttelytarkastukset, kuntokartoitukset ja alan konsultoinnin. Työhuone sijaitsee. Helsingin Herttoniemessä. Meiltä myös arkistointi-, konservointi- ja suojamateriaalit.

Eija Kangasmäki-Kurtti, paperikonservaattori AMK
eijakangasmaki@hotmail.com
Tarjoan sivutoimista paperikonservointipalvelua Tampereen seudulla. Erikoistumisalani on paperipohjainen taide, ja myös muut pienemmät konservointityöt hoituvat kahdenkymmenen vuoden kokemuksella.

Tina Lindgren
Konservointi Arkki Ky
www.paperikonservointi-papperskonserveringen.fi
arkki@suomiforum.com
Työhuone Munkkivuori Porintie 5, katutason liiketila asuinkerrostalon päädyssä

Toimisto Porintie 2 G 88, 00350 Helsinki
Teemme paperikonservoinnin lisäksi kokoelmien kustannusarvioita. Konsultoimme kaikissa paperikonservointiasioissa. Tarkastamme tulevat ja lähtevät näyttelyt. Erikois-/suurikokoisen paperiaineiston pystysäilytys- ja kuljetusratkaisut. Olemme Helsingin Munkkivuoressa ja meillä on mahdollisuus toimia maanlaajuisesti. Tervetuloa Konservointi Arkkiin!

Laura Sallas, konservaattori
Konservointipalvelu
sallas.laura@gmail.com
+358 50 583 2623
Valokuvien konservointi, valokuvakokoelmien kuntotarkastukset ja inventointi sekä näyttelytarkastukset. Valokuvakokoelmien säilytystiloihin ja –olosuhteisiin liittyvää neuvontaa.

Päivi Ukkonen
Paperikonservointi P.Ukkonen
www.paperikonservointi.fi
paivi.ukkonen@paperikonservointi.fi
Teen paperipohjaisten esineiden ja taideteosten konservointia, kokoelma- ja kuntoinventointeja, näyttelytarkastuksia sekä säilytystiloihin ja niiden olosuhteisiin liittyvää neuvontaa.

Annika Vänskä, paperikonservaattori AMK
MH-Keskus Oy (Museoiden Hankintakeskus, Paperikonservointi A. Aaltonen)
www.museoidenhankintakeskus.fi
annika.vanska@museoidenhankintakeskus.fi
Sorvaajankatu 9A
(vierailut sopimuksesta)
Monipuolisesti paperipohjaisen taiteen ja esineistön konservointi sekä kehystys. Laaja kokemus arkistomateriaalien, suurempien julisteiden sekä modernimpien materiaalien säilyvyyttä edistävistä toimenpiteistä. Osaamiseen kuuluu myös näyttelytarkastukset, kuntokartoitukset sekä muu alan konsultointi.